TANNISBY CAMPING 2007

Efter en utrolig god påskeferie i Normandiet, var det blevet tid til at sætte vogn og fortelt op på Tannisby Camping. Vi glædede os til at komme derop, vores venner var der allerede. Pladsen er beskrevet tidligere, og jeg vil blot sætte billeder på med kommentarer. Der er ikke så meget nyt at fortælle om pladsen, men der er kommet nyt bestyrerpar. Det er en ung familie, der håber på at kunne trække flere yngre campister til.

Opsætning af fortelt - vejret var heldigvis perfekt. Morgenmad første gang i forteltet sæson 2007.
Den følgende weekend havde jeg fødselsdag. Da det meste af familien var forhindret, fejrede jeg det med vores venner i stedet. Brunch i forteltet. Senere gik vi en tur til stranden. Det blæste en del, men vejret var flot, og det var selvfølgelig fordi det var min fødselsdag ;-)
Pit-stop ved "Den blå Kiosk" - det var kun Flemmings onkel og tante, der ville have is. Endnu et pit-stop - denne gang på Peder Most, hvor vi godt kan lide at sidde i gårdhaven.

Weekenden efter havde vi fået familien på fødselsdagsbesøg. Vi gav frokost på Peder Most og bagefter var der kaffe ved campingvognen. Vi havde en dejlig dag, og nød at kunne sidde ude.

Tag-selv-bord på Peder Most. Andreas kom også på besøg, han er ellers ikke meget for campinglivet. Vores ældste, Jesper, var i USA og kommer først hjem midt i juni. Vi slog læsejlet op, så vi kunne sidde ude i solen og få kaffe.

Vi har nogle gange vores cykler med i en weekend. Det kommer an på vejrudsigten. Hvis de lover regn hele weekenden lader vi dem blive hjemme. Vi tager også på besøg hos vores gamle naboer fra da vi lå på Åbo Camping eller får besøg af dem. Det er altid hyggeligt at mødes med folk med fælles interesser (camping) og der er jo nok at tale om.

Området er godt at cykle i. Der er ikke for mange bakker, men blæsten kan nogle gange godt få det til at føles som om det går op ad bakke. Fælles grillning. Per giver Spumante, der var igen fra sidste sommers tur til Italien
Mændene var på fisketur, så vi blev nødt til at drille dem med, at vi spiste frokost på deres yndlingsværtshus. Der er mange dejlige steder i klitplantagen.
Per er dybt koncentreret Eftermiddagshygge med spil og småsnak.

Vi har også været på nogle udflugter i omegnen. Bl.a. en tur til Hirtshals og Mårup kirke ved Lønstrup. Skagen besøger vi også hvert år. Der er altid livligt og hyggeligt.

Fra havnen i Hirtshals Maarup Kirke ved Lønstrup. Kirken ligger efterhånden så tæt på klinten, at der snart er fare for, den styrter i havet.
Der er dage, hvor havet tager sig ud fra sin flotteste side. Her kan man se, hvor gravstenene står tæt på klinten.
Her kan man se, hvordan klinten er styrtet sammen Man kan ikke lade være at tænke på, om man står for tæt på kanten.......
Inde i kirken er de originale bænke stillet op. De har ellers været gemt væk tidligere. Der er ikke langt til kanten.
Bagefter købte vi en is i Lønstrup og nød solen. Redningsstationen i Lønstrup.

Nu kan man jo godt tro, at vi altid er heldige med vejret. Og solen skinner også ofte nordpå, men der er skam også dage, hvor det regner og blæser, og så hygger vi os inde og spiser sammen med vores venner.

Vi har sat vores Isabella Shadow op foran teltet, så kan Flemming grille i tørvejr. Og så er det hyggeligt at sidde og spise med gode venner, mens regnen trommer på taget.

Jeg havde købt nyt digitalkamera, så weekendens tur gik til Skagen for at afprøve det. Jeg havde 2 ugers ombytningsret, hvis ikke det faldt i min smag. Det er jo altid svært at skifte til noget andet - der er andre knapper og funktioner, og jeg er ikke så god til brugsanvisninger. Men her følger lidt billeder fra Skagen, så kan man selv bedømme. Jeg har allerede fundet ét minus ved kameraet - der er kun skærm og ingen søger. I stærkt sollys kan det være svært at se motivet på skærmen.

Flot kirke i Skagen. Der er jo mange hyggelige steder i Skagen.
Fra området ved havnen.
Der var også mange flotte både at kigge på. Ved det gamle vippefyr.
Vippefyret Fyret tæt på Grenen

Det blev også til et besøg ved Den tilsandede Kirke.

Vi gjorde holdt ved en rasteplads ved Bunken og gik gennem plantagen til stranden. Vandet var faktisk helt lunt. Bagefter sad vi i sandet og nød solen mens fødderne blev tørre.
Fra en aftentur i regnvejr til fyret i Hirtshals. Kameraet skulle prøves under andre forhold også. Der er 7 gange zoom på kameraet og det åbner nye muligheder.

Jeg blev enig med mig selv om, at det kamera jeg havde købt, ikke helt levede op til mine forventninger, så jeg byttede det til et andet. Jeg måtte så gå på kompromis med et par andre funktioner, men der er også en grænse for økonomien.

Aftenhygge om fredagen i de sidste solstråler. Lørdag morgen var der så varmt fra morgenstunden, at vi måtte spise ude i skyggen.
Vi var nået til næstsidste weekend, inden vi skulle pakke sammen. Teltet blev vasket grundigt for støv og pollen. Bagefter var det Pers tur. Vejret var perfekt og teltene var hurtigt tørre

Om aftenen havde vi aftalt at grille sammen med de andre, da sæsonen var ved at være slut. Mændene havde været i Skagen og købe T-bone steaks ved en slagter, og det var sandelig nogle rigtig herrebøffer, de havde købt.

Faktisk skulle vi have 3 griller i gang for at lave dem. Og der ligger altså kun 1 bøf på min tallerken.
Jeg kunne altså ikke spise op. Den ene Per havde lavet en fantastisk champignonsauce til. Bagefter lavede vi kaffe, som vi tog med ned på stranden og nød til solnedgangen.
Vi fik også en lille én til halsen. Flot ikke?
Så fejrede vi KM´s fødselsdag. Om eftermiddagen tog vi til stranden og badede. Jeg var under, og det var næsten ikke koldt.

Nu lakkede det mod enden. Jeg havde taget tidligt fri fra arbejde om tirsdagen, så Flemming og jeg tog op for at pakke forteltet sammen. Den kommende weekend ville blive den sidste, og der var Country weekend i Tversted. Der var sikkert en masse at se på, så vi ville ikke være afhængige af at skulle pakke også.

Vejret var perfekt til at pakke i,  22 gr. og lidt vind og masser af sol. Kaffepause
Og mens vi pakkede sammen, fik vi besøg af en synsmand, der skulle syne og godkende vores campingvogn til Tempo 100. Det tog max. 2 minutter, så var den sag klaret. Bagefter stod Margit og Steens vogn for tur.

Om torsdagen fik vi ny bil. Den havde vi glædet os til. Den har en kraftigere motor end den vi havde. Nu måtte sommerferien gerne snart rykke nærmere.

Peugeot 407 SW 2,0 HDI Det blev sidste weekend. Vejrudsigten lovede regn, så det var godt at teltet var pakket sammen. Per er som sædvanligt i højt humør.
I byen var der boder med cowboyting.
Mændene deltog i en konkurrence om, hvem der kunne malke mest "mælk" på 2 minutter. Lad mig slå fast med det samme  - ingen af dem kunne få ansættelse på en gård!
Der skulle være Line-dance hele vejen ned gennem byen, men der var en masse, der havde sendt afbud, måske pga. vejret, så det blev ikke helt som forventet. Desværre var regnen også taget til, så danserne havde ikke de bedste vilkår.
Campingpladsen havde også arrangeret noget cowboydans på parkeringspladsen. Danserne var dygtige og humøret højt til trods for vejret.
Bagefter bød danserne op mellem publikum. Der var nogle modige, men de var ikke helt korrekt påklædt på fødderne. :-) Campingmutter var dybt koncentreret, men det gik fint.
Søndag var der optog med amerikanerbiler, men igen var arrangementet ramt af uheld. Der var en klub som havde sendt afbud, men heldigvis var der nogen der kunne træde til i sidste sekund. Der var ikke så mange biler, men dem der var der var flotte.

Vi var nu færdige med forsæsonen for i år. Vi tog afsked med det nye bestyrerpar på campingpladsen. De er nogle søde mennesker og vi har allerede bestilt forsæson igen til næste år.

Nu glæder vi os til sommerferien i Kroatien, og med ny bil og Tempo 100 godkendelse, kommer det forhåbentlig til at gå i fin stil.