HUSODDE STRAND CAMPING

Der gik ikke længe efter turen til Fjellerup Strands Camping, før vi var klar til en tur igen. En plads jeg længe havde kunnet tænke mig at besøge, var Husodde Strand Camping, der ligger ned til Horsens Fjord. Vores venner, Søren og Ulla tog med denne gang, selvom Ulla havde benet i en skinne pga. en brækket knogle i foden. De havde fri om fredagen og var ankommet før os. Vi var først fremme ved spisetid, for der er et pænt stykke vej fra det nordjyske.

Igen havde vi valgt en plads ved vandet. Det var ikke bevidst, men der er altså noget med vand. Pladsen er hyggelig og opdelt, så man kan placere sig efter behov. Der var udsigtspladser, pladser med fred og ro og pladser til børnefamilier, der lå overfor legepladsen, så man kunne holde øje med børnene fra forteltet næsten. Der var en fin og anderledes Middelalder-minigolfbane. Legepladsen var stor og god efter min mening. Bad og toiletter var rene og pæne. I den bygning vi benyttede, var der familiebaderum, der var store og rummelige.

Vi havde bestilt pladser ved siden af hinanden i forreste række mod fjorden. Der var sket en misforståelse omkring den plads, vi skulle have, så dem der beboede pladsen, skulle først rejse lørdag i stedet for fredag. Vi valgte en anden plads lidt længere bagude, da vi ikke ville til at flytte, når vi kun skulle være der en weekend. Lørdag var der mange, der forlod pladsen, og arealet ud mod fjorden, stod næsten tomt. Men nu var vi installeret. Udsigten fra de forreste pladser blev dog forstyrret af høje buske og træer, og faktisk var udsigten bedre fra den række, hvor vi lå, nu da de fleste vogne var kørt.

Vi ankom ved 18-tiden, og Søren og Ulla bød på mad. Det var dejligt bare lige slå Shadow´en op og så sætte sig til bords. Der ligger Søren og Ulla, og vi skulle have været lige til venstre for dem.

Næste formiddag nød vi det gode vejr, og snakkede om, hvorvidt vi skulle køre en tur og lege turister. Vi smurte madpakker og kørte langs kysten mod Juelsminde. Der fandt vi et dejligt sted ved en strand, hvor vi spiste frokost.

Lørdag formiddag sad vi og nød det gode vejr. Vi blev enige om at køre en tur, og se hvad vi fandt på. Så vi kørte langs kysten, så vidt det var muligt, og vi stoppede ved en strand, hvor der var bord og bænke og spiste vores frokost. Bagefter fortsatte vi turen og endte i Juelsminde. Jeg mindedes ikke, at jeg nogensinde havde været der, så vi besluttede, at det vist var tid til en is. Efter en god is, gik vi langsomt ned mod lystbådehavnen. Ulla var jo i benskinne og med krykstok.

Efter turen rundt om lystbådehavnen, hvor vi kiggede på krabbefangst og krabbeløb for børn, vendte vi tilbage til bilen og fandt os et supermarked, hvor vi handlede mad til om aftenen. Vi grillede og hyggede os hos Ulla og Søren, der havde telt slået op. De har et lille let rejsetelt, og sådan et stod højt på ønskelisten hos mig. Når vi er af sted i eftersommeren og om efteråret, kan vi forlænge aftenerne udenfor vognen, når der er helt lukket omkring os. Ellers bliver det let for køligt at sidde ude om aftenen.

Istid :-) Juelsminde lystbådehavn

Dannebrog var hejst hele vejen ud ad bådebroen. Kun for børn.............

På en eller anden måde var det som om de voksne næsten gik mere op i det :-) Men det var ret underholdende at kigge på.

Søndag gik Ulla og jeg en tur rundt på pladsen. Selvom Ulla havde benet i en skinne, kunne hun godt liste rundt med krykstokken. Flemming og Søren blev ved vognene og hyggede. Der var mange hyggelige kroge rundt om på pladsen. Sådan en plads kan jeg godt lide. Det er rart, hvis der er lidt grønt for øjnene og man ikke sidder og kigger ind i væggen af vognen foran eller ved siden af. Vi pakkede sammen og vi syntes det havde været en dejlig weekend. Der var en del, vi gerne ville have set nærmere på, men så er der jo noget at vende tilbage til.

Vi havde med vilje valgt kun at sætte Shadow solsejl op, da Ulla og Søren havde telt på. Der var forskellige typer parceller. Her er nogle i det område, hvor der er fred og ro.

Disse pladser ligger mere åbent ud mod vandet og har udsigt.

En del af legepladsen. Der var også trampolin og hoppepude bl.a. Vejen ned gennem campingpladsen var en hel allé af træer.

Facilitetsbygninger ved legepladsen.

Middelalder-golf. Søren og Flemming havde vist dårligt opdaget, vi var væk - eller også nød de stilheden :-)

Vi pakkede nemt sammen søndag formiddag. Det var kun vores Shadow.

Søren og Ulla havde et telt,  der skulle pakkes, men det tog ikke ret meget længere tid. Så er vi klar til afgang.