TANNISBY CAMPING

Vi havde haft en dejlig sommerferie i Kroatien. Sædvanligvis ville vi tage en eftersæson på Åbo Camping, men valgte det fra i år, da vi syntes eftersæsonen var for kort. På Åbo er det kun 5 weekender, og så er vi slet ikke mætte af camping. Vi var en weekend på Mariager Camping og en weekend på Viborg Søcamping. Begge pladser var rigtig hyggelige (se mere om det på forsæson og eftersæson)

Flemmings onkel havde lige efter sommerferien været henne og kigge på Tannisby Camping, der også ligger i Tversted, og der gik sæsonen helt til oktober for samme pris. Vi var ikke længe om at beslutte os.

Tannisby Camping ligger tættere på stranden end Åbo. Vi fandt os en parcel, hvor solen skinnede på det meste af dagen. Desværre var det ikke så stor en parcel, og vi valgte derfor kun at sætte vinterfortelt op. Det er rigtig hyggeligt, selvom det bliver lidt trangt, når vi har gæster.

På pladsen bliver man budt hjertelig velkommen. Der er meget flotte bad og toiletter med gulvvarme. Der er ingen betaling for varmt vand. Nu, hvor sæsonen går på hæld, er der lukket ned for familiebaderummene, men de øvrige er store og rummelige, så man kan sagtens være en hel familie der.

Der er udlejning af hytter. Der er 2 størrelser, og de ligger ikke langt fra faciliteterne. Der er også en stor legeplads med hoppepude, gynger, klatrestativer osv., men nu går vi jo ikke så højt op i det, da vi ikke har små børn længere.

Cafeteriaet er et kapitel for sig. De serverer utrolig veltillavet mad, stemningen er hyggelig og man føler sig meget velkommen.

Sidste weekend kom Flemming med en plan over pladsen, hvor vi kunne se ledige forsæsonpladser. Vi var blevet så glade for pladsen, at vi besluttede at skifte fra Åbo og finde en større parcel på Tannisby. Flemmings onkel og tante ville også have en forsæson der. Vi kiggede på de forskellige muligheder, og har nu besluttet os for 2 pladser overfor hinanden.

Vi har indtil nu været meget heldige med vejret. Der har været 20-22 grader midt på dagen og masser af sol. Det er nu weekenden den 10.-11. september, og Flemming har købt et nyt spil, som er vældigt sjovt. "Hit a point" hedder det. Det kan spilles fra 6 år og opefter og er fra 2-10 spillere. Så kan vi vist alle være med.

17. -18. september

Det er nu 3. sidste weekend. Næste weekend vil vi, hvis vejret tillader det, begynde at pakke teltet sammen. Vi forundres over, hvor heldige vi har været med vejret indtil nu.

Lørdag var vi et lille smut inde i Hjørring, og bagefter kørte vi til Tversted Søerne for at trave en tur i det gode vejr.

Vi gik forbi søerne og fortsatte ned til stranden. Vi gik til højre ad stranden, og da vi kom til en trappe, besluttede vi at gå op ad den og se, hvor stien ovenfor førte hen. Vi gik langs et stykke eng, og pludselig kom vi til et gammelt hus med en mølle på taget. Det var Østerklit Stokmølle, fandt vi ud af.

Indvendig var der indrettet museum om livet med stokmøllen, hvordan den blev anvendt, og hvordan man levede. Man kunne trykke på en knap, og en herrestemme fortalte om de forskellige ting, der på skift blev oplyst af en projektør, så man hele tiden kunne følge med. Der var ingen entrebetaling, men man kan kun komme dertil på cykel eller til fods.

Bagefter gik vi ud til grusvejen, som vi regnede med førte tilbage til parkeringspladsen ved søerne. Skoven var rigtig flot. Man kunne godt fornemme efteråret. Farverne var lidt falmede og luften skarp og klar. Der duftede af gran og muld, og det var en helt perfekt dag til at vandre i skoven.

Lørdag aften gik vores lille tv i stykker, så vi gik en tur ned til stranden. Der blev hurtigt mørkt, men man kunne se alle lysene i Hirtshals.

Søndag morgen vågnede vi ved, at regnen trommede på taget. Så er det nok slut med det gode vejr.

24. - 25. september

2. sidste weekend. Igen fantastisk godt vejr. Fredag aften blev vi glædeligt overraskede med besøg af Per og Karen Marie. De havde deres vogn med, og det var stort set mørkt, da de stillede op.

Fredageftermiddagshygge inden aftensmaden skal på bordet. Morgenmad lørdag. Det er ikke nemt at være 4 voksne, der spiser  morgenmad i et lille telt.

Efter morgenmaden tog vi en tur til Skagen. Vi nød det gode vejr og fik frokost der. Da vi kom tilbage fik vi os et spil "kegler" med Flemmings onkel og tante.

Her er vi på sightseeing i Skagen. Der var, som altid, hyggeligt på havnen. Der var stadig mange, der sad ved restauranterne og nød det gode vejr.
Vi morede os med at spille. Bemærk den "lille" dåse øl på bordet. Vi nøjedes        med at dele én øl. Da Per og Karen Marie var kørt søndag, pakkede vi forteltet sammen, så næste weekend må vi hygge os i vognen.

Om søndagen gik vi samme tur ved Tversted Søerne, som vi gjorde sidste weekend. Vi fik frokost, da vi kom tilbage, og så kørte vores venner hjem. Vi pakkede forteltet sammen, og vi regner med at tage det med på efterårsferie.